Can we make wishes out of airplanes?

Vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera ^^
Som vanligt, haha.
Ni får påminna mig!

Ska försöka att kanske göra videoblogg ikväll om jag orkar :)
Detta är egentligen  bara en liten snabb uppdatering att säga att jag inte glömt bort bloggen ;)

Här är det nästan 30 grader varmt! Jag klagar inte ;)


Ground zero



Hörs senare ikväll när alla där hemma sover ,) haha .

Puss på er <3

Lugn helg:)

I fredags åkte jag och Jessica till White Plains och drog på bio.
Såg Robin Hood. Den nya med Russel Crow.
Rekommenderar den starkt. Den var helt suverän, humor, kärlek och action ;)
Mycket bättre än vad jag förävntade mej, och då hade jag ändå bra förväntningar ^^ haha.

Igår gjorde jag i princip ingenting.
Igår kväll satt jag, I och K ute och rökte och tjöta :)
Alltid lika trevligt.

Och Mamma, de ser fram emot att du kommer hit. Dem är nästan lika exalterade som mej ;)

Idag har jag inte heller gjort särkilt mycket. Chillat, duschat och kollat massa film och tv ^^
Skönt med sån helg ibland :)

Pusshej! <3


Sötnosen



Why does love always feel like a battlefield?

Har börjat träna Wii Fit igen :)
Känns gött att koma igång igen, träningsvärken är sköön :)

Vill verkligen komma iväg till helgen på Tatoo Convention.
Så om nån är sugen på att dra med är de bara att säga till :)

Lille Lachie-Luke har kommit in i the terrible twos... Inte så jävla lustigt!

Är så jävla sur. På borås högskola har dem två
förskolelärare linjer, trodde de kvitta vilken man sökte, insåg nyss
att jag skulle sökt båda. Kollade upp statistiken på hur många som
sökt. Ena är de 144 st i första hand, på den andra är de 90 st i första
hand.
Gissa vilken jag lyckades söka till? Bajskorv!!

Saknar alla och längtar verkligen hem :/
Överväger verkligen att åka hem med mamsi när hon vart här.
Vet dock inte när ja ska berätta de dock. Vet inte heller HUR jag ska säga de.
Hjälp, tack! ^^
Fick råd av en nanny imorse, som vi brukar ha playdate med.
Hon sa att dem skulle inte bry sej om de skulle vilja att jag drog.
"They are not sensitive here."
Så hon tycker bara att ja ska säga de typ precis innan jag drar. Dem kommer hitta någon annan.
Och om de blir sura för att jag drar så är de sjukt själviska.
Kommer jag in på skolan och inte drar så är jag fan dum.
Jag ska ju inte jobba som au pair resten av livet, måste ju skaffa mej en utbildning.
Vill inte komma hem i november och behöva vänta så jävla länge hemma utan att göra nånting.

Längtar verkligen hem :(


One day your life will flash before your eyes. Make sure its worth watching.

Tänkte berätta lite om helgen :)

Fredag:
Jag och sex andra svenska tjejer från orterna i närheten drog till White Plains och The Cheesecake Factory för middag.
Jag och Jessica drog dit vid 7-halv 8 ungefärför att vi alla inte skulle behöva vänta så länge på bord.
Vid ungefär 8 fick vi bord, men fick inte sätta oss förän alla var där.
ca halv 9 kom resten av tjejerna och vi satte oss, kikade på meny, tjötade om allt mellan himmel och jord.
Vid typ halv 12 behövde jag åka eftersom bilen måste vara hemma senast tolv.
Hade en mycket trevlig kväll, trots att vi trodde att Sandra skulle vara tvungen att åka hem om några dagar.
Nu har de visat sej att det var nån mix up, så är ca 1,5 vecka tills hon måste åka om hon inte hittar en ny familj.

Lördag:
Vaknde väl upp till och från från och med halv 12.
Gick upp vif 1 eller nåt.
Smsade med Jessica och Caroline, bestämde oss för utgång på kvällen.
Jag duschade och sedan begav jag mej ut i bilen för att plocka upp tjejerna som skulle spendera natten hos mej, så vi skulle göra oss i ordning tillsammans också.
Jag och Jessica köpte nya skor innan vi plockade upp Caroline också :) Haha, mitt tredje par på sex månader. Jag är nog den au pair som köpt minst skor ? :P
Sen plockade vi upp Caroline, käkade på donken och begav oss sedan hem till mej.
Vi gjorde oss i ordning, smsade med olika promoters och sen tog vi tåget in till city.
Väl inne i city ångrade vi oss i valet av promoter och bar så jag ringde upp en annan och vi tog en taxi till Greenroom.
Stod ute i kylan och väntade, i väntan mötte vi typ 6 andra svenska au pairer som väntade på samma snubbe ^^ världen är liten!
Började bekanta oss och vi alla ringde promotern flera gånger. När han väl kom så sa han till oss att ställa oss i kön. Han hämtade nån annan snubbe som pekade på några av oss tjejersom väntat och släppte bara in några stycken, vi andra blev piss-sura och drog tillsammans till ett annat ställe.
Thor hette de och var en bar till Rivington Hotel.
Hade sjukt trevligt med gratis champange, groggar och öl!
Drog vid 4 vidare med killen som betalt hela kvällen till hans lägenhet i väntan på att vårt tåg skulle gå (5.40).
Han var sjukt kåt på Jessica, så jag och Caroline kändes ss missplacerade ;) haha.
Men Jessica gjorde verkligen inget alls, var han som försökte bara :p
Gick och la oss vid halv 7-7 hemma i Bxv.

Söndag:
Hade ställt klockan på 10.50 men vaknade vid 10.30 typ.
Gjorde oss i ordning och drog oss till Fordham för att sedan vidare till Bronx Zoo :)
Var sviiinkallt under dagen men njöt av alla djuren :) Var helt fantastiskt.
Men eftersom vi bara sovit några få timmar under natten började vi mot eftermiddagen gå varandra på nerverna och blev la lite irriterade ^^ haha.
Min mobil valde att inte spara ca 90% av bilderna jag tog bara för att batteriet var dåligt. Men de gick ju ändå ta bilder ? :S SKUMBANAN!

Var en väldigt bra helg :)

Till helgen blir de väl antagligen New York Tatoo Convention, ser jag fram emot :)

Puss på er mina älskade vänner <3

Fyll inte livet med dagar, utan fyll dagarna med liv

Ikväll blir det Cheesecake Factory med en massa svenska sköna brudar.
Tyvärr är de inte av en rolig anledning. Är en farväl-kväll för att Sandra antagligen måste åka hem :/
Trist såntdär! Framför allt när jag inte tycker det är rätt att hon blir hemskickad. Fy fabian!

Idag slutade jag kl 11, och det var väldigt skönt må jag säga!
Jag och Lachie-lachie-luke var på musical munchkins (vet aldrig hur de stavas) som vanligt på fredagar.
Men han håller på att få tänder+att han är på väg in i the terrible two's... Ingen bra kombo måste jag säga!
ÅÅÅÅÅÅHHHH! Får idiotanfall ibland, men men. Han är bara ett barn som inte förstår till fullo :P

Sen kanske ni såg min frustration på facebook häromdagen.
Jag har själv varit en person som inte plockat undan efter mej (bara att fråga lilla mamsen om de).
Men nu förstår jag och uppskattar henne ännu mer.
Det är fan inte kul, det är sjukt frustrerande med en vuxen människa som inte plockar undan efter sej. Och när den väl gör de hamnar allt på bänken, inte i maskinen.
Oftast blir de jag som får ta hand om de, ibland lämnar jag det bara där och han får ta hand om de när fan han vill ^^ haha.
Jag är en sån person att jag skiter oftast fullständigt i hur de ser ut på mitt rum, men här vill jag att det ska vara rent och snyggt i "almänna utrymmen" så att säga.
Vilket det inte är.

Jaja, ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen :) lite snabba updates om inte annat, börjar ofta. Men sen tänker ja... Men vem fan vill läsa de då? :P haha . Känns som TMI eller nåt liksom ^^


Life isn't about counting the days, but making the days count

Jag har blivit väldigt dålig på att uppdatera bloggen, tar cirka 2,5 veckor mellan varje gång ^^ haha. illa.
Men uppdaterar ju facebook i stort sett dagligen.

Vädret här är sjukt växlande, ena dagen är de 30 grader varmt sen spöregnar de i nåra dar, sen är de 30 grader igen. WTF?!

Saknar vännerna sjukt mycket, ni anar inte.
Ni är mitt liv och för tillfället är ni inte i livet med mej. Men ni är med mig varje dag i hjärtat <3

Jag älskar New York och trivs i familjen, trots vissa smågrejer.
Lachlan är verkligen underbar, han är ju bara en bääbis så han har ju vissa grejer som verkligen drives me crazy ^^
Men, sånt man får ta med den åldern.

Helgerna är oftast helt sjukt underbara och roliga.
Mendan veckorna kan förbättras ;p

Vill ha ny design på bloggen, lite mer somrig. Nån som har lust/tid att slänga ihop nåt? :)
jag är så kass på sånt ^^


RSS 2.0