Vänner

När man flyttar tvärs över jorden ställs allt på sin spets.
Man märker verkligen vilka som verkligen står brevid en i vått och torrt!
Sen får man även höra en massa mer, som man kanske inte hade fått veta om man vart hemma.
Men samtidigt får man reda på mindre saker.
Folk berättar saker som dem antar (som dom också gör) att sakerna verkligen inte kommer fram genom mej.
Men samtidigt tror folk att man inte får reda på vissa grejer, men det får jag minsann.
Trots att många vänder ryggen till och snackar mycket skit så har jag fortfarande vänner som pratar med mej och som bryr sej.

Sen finns det så många guldkorn.
Vänner som man känner av att dem bryr sig.
Är nödvändigtvis inte dem som hör av sig varje dag.
Utan dem som hör av sig och man verkligen känner att dem bryr sej, att dem verkligen saknar en.

En sådan vän, som det kan gå ett år utan att jag träffar, men när vi ses så är det som att det bara gått några dagar men bara att det hänt mycket som vi ska prata om.
Denna personen har jag känt sen jag var 10 år gammal och hon är fortfarande en person som jag litar på, älskar och saknar enormt mycket.
Jasmine Hasselgren - känn dej träffad <3

Sen finns det såklart andra som betyder enormt mycket.
Tyvärr har de antalet minskat sen jag åkte.
Och nej, jag skyller inte bara på er.
Är ju delvis mitt fel, jag valde att åka och leva livet.
Kan inte förvänta mej att folk som uppenbarligen inte ens tycker om mej ska hålla kontakten med mej.
Nej, jag skriver inte detta för att jag är bitter eller sur.
Skriver ju bara som det är, nån måste ju göra det också.

Självklart är det trist att inse att vissa människor man trodde att man hade vid sin sida inte bryr sig ett skit.
Men så är de - vänner kommer och går.
Som tur är har jag dem underbaraste vännerna vid min sida.
Ett litet mail, en liten kommentar på bloggn/fb eller bara ett snabbmeddelande på msn; Jag saknar dej!
Betyder mer än vad ni anar.

Kommentarer
Postat av: mammsen

Hej trollungen min

Visst är det så , en del vänner har man för hela livet, en del har man en längre tid och en del har man en kortare tid.

Fast alla möten i livet har en betydelse och vi ska lära nått av alla möte.

Ibland dröjer det länge innan man inser vad och ibland så känns det som att man aldrig förstår vad.

Men ta nu vara på denna chans i livet som du har tagit och gjort verklighet av å gör den till din. För det här är som du säjer ditt år i USA. (minst) ;-). Älskar dej och du finns alltid med mej i mitt hjärta. Vi är alltid nära trots milavstånd. Älskar dej och är så stolt över att vara din mamma. Var rädd om dej puss hej

2010-03-11 @ 15:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0