Exakt en månad kvar

Nu börjar nerverna spöka.

Om exakt en månad är jag antingen i USA eller på flyget någonstans mellan Göteborg och New York.
Är extremt nervös!
Just nu väntar jag bara på papprena om visumet.
Behöver åka upp tillambassaden i Stockholm för att fixa detta.
Fått lite olika uppgifter om hur dem på abassaden är.
En säger: det går fort, på 5 minuter typ. In, dem skriver under, sen ut.
En annan säger: dem är jäkligt taskiga, kan neka dej utan vettig anledning.
Hoppas på det bästa helt enkelt.

Det man oroar sig mest över är ju att det ska vara svårt att få nya vänner där.
Men som tur är anordnar ju STS au pair möten varje månad med andra au pairer i området, lite olika aktiviteter.
Så där får man ju lite kontakter.
Sen har ju Kristi (mamman i familjen) lovat att sätta mig i kontakt med deras vänners au pair, som kommer från Malmö (tror jag det var).

Det som jag tycker är så himla roligt är att dem vill att jag ska lära Lachlan svenska.
Man lär sig ju språk bäst när man är ung.
Och det tycker jag är extremt kul att dem vill att han ska lära sig svenska, som är ett väldigt litet språk trots allt.

Det är så mycket jag vill hinna med innan jag åker.
  • Vill ner till Jämshög (brorsan)
  • Vill ner till Borås (Sanna, Stefan x2, Svenne, Senita.. och alla andra där nere)
  • Vill ner till Göteborg (Cassandra)
  • Vill ner till Trollhättan (Lissie, Majkie)
  • Vill ha hur många fester som helst.
Nån som har en maskin så man kan resa i tid och rum?
Hur ska man hinna med allt?
Det kommer fan inte gå :(
Kommer antagligen och förhoppningsvis åka ner nästa helg till Jämshög.
Om mamma vill betala, det vill säga.
Ååh, ge mej pengar!

Kommer bli en fest till i alla fall, 7 november:
SISTA NATTEN MED GÄNGET
Den som inte kommer då blir jag riktigt besviken på.
Få ursäkter godtas;
- död, du eller nån i din närhet
- extrem sjukdom
- jobb, efter försökt ledighet
Aa, det är dom. haha!

Nu måste jag kissa, så ciao! :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, min kille var där och spelade =D hehe. Ja, vad roligt! du kan ju ta mitt nummer här så är det bara att ringa om du har svängarna förbi: 070 306 13 04

2009-10-16 @ 23:46:43
URL: http://metrobloggen.se/sando

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0