The cheesecake factory

Idag var första gången jag fick kontakt med Sandra, en svensk au pair som Kristi känner.
Hon och några andra svenska au pairer skulle till White Plains (inte alls långt från Bronxville) och fira en tjej som fyller år och undrade om jag hade lust att hänga på. Of course!
Hade så underbart roligt och var skönt att bara få slappna av och vara sig själv.
Självklart är jag mig själv runt familjen också, men på ett helt annat sätt. Ler hela tiden, konstant jättetrevlig och hela tiden "på min vakt".
Man blir en annan person på sätt och vis när man lever i ett annat språk. Kanske inte låter vettigt, men tror att mina au pair vänner förstår ^^

Hade i vilket fall jättetrevligt och hoppas på att få träffa dessa au pairer fler gånger :)

Idag har jag vart sjuuuukt trött , somnade nästan när jag och Lachlan tittade på film x) haha. Men bara nästan!

På fredag är den en dag med fullt av aktivitet för mig och Lachlan.
Musical Munschins (hur de nu stavas...) och sen på eftermiddagen ska vi åka in till Manhattan och träffa Kristi för att åka och se granen vid Rockafeller Center. Ni vet vid den berömda skridskoringen (hur fan säger man på svenska? Ice-skatingrink?!)

Imorn ska den lille klippa sej :)
Hoppas jag hittar osv.

Nu börjar det klia ögonen, vet inte om de beror på linserna eller att jag är trött.
Vilket fall som helst så måste jag sova nu, annars orkar jag inte med morgondagen.

God natt mina vänner, eller ja är väl god morgon för er ^^

Ciao

Adam <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Underbart att se att du har varit ute och träffat andra tjejer. Va kul. Det lossnar nu ska du se,bara du lär känna nya vänner. Å du har då fullt upp på dagarna med den lille kan jag förstå ;-). Här snurrar det på med tapetsering och planering och packning och ........Jag vill att allt ska vara klart nu, är sååååå trött. Ha det nu så bra älskar dej puss <3<3

2009-12-01 @ 13:41:37
Postat av: Jennifer

Hahaha, saknar dej med darling! <3 Klart vi ska käka pizza ;P Haha, puss och kram! <33

2009-12-01 @ 20:33:51
URL: http://leonisha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0