Friday - 29 January 2o1o

Idag vet jag inte vad det blir riktigt.
Väldigt gött väder ute så ska ta med mig Lachlan på promenad i alla fall :)

Fik ett tips om att ringa två andra au pairer som ska ut på krogen ikväll.
Men har ingens nummer, så ska se om de går att få tag på dem .
vissa krogar har ju så att på fredagar kan folk som är över 18 (är ju 21 år på krogen i USA ;))
få komma in, men inte dricka.
Eller ja, låt oss säga: får inte köpa dricka
Nån kan ju köpa åt mig så att säga ;) haha.

Helgen är fullbokad annars :)
Imorn jobbar jag sen sväng 2.30-5.30 och sen ska jag och (tyska) Sandra in till city.
Hon fyller år, så blir bio och mat :)
På söndag ska jag och den andra Sandra iväg och shoppa, plus att jag har spa-tid :)

Känns som en bra helg tycker jag !

Whip it!

Kollat på Whip it, sjukt bra film.
Älskar Ellen Page ("Juno").
Hon är en sjukt bra skådis och gör sig perfekt i lite fjantiga och tramsiga roller.
Som i Juno har hon väldigt speciellt humor.
Även i denna filmen är hon.. lite unik ^^ hehe.
Jag älskar't !



WHIP IT
Remember that movie.
It's a good one!

Random headline

Vet egentligen inte varför jag tryckte på "skapa".
Vet inte vad jag vill ha sagt i bloggen idag.
Ang. gårdagens inlägg så behöver ni inte vara oroliga (inte just nu i alla fall) för att jag ska avbryta.
Jag stormtrivs verkligen.
Men ibland blir alla smågrejer för mycket bara.
Känns fortfarande som att jag trippar på tå för att inte göra någon upprörd.
Vill inte behöva akta mig för vad jag säger, vad jag gör osv.
Vill kunna slappna av och bara vara mig själv.
Men jag är inte de.
Jag har blivit så inåtvänd.
I alla fall här i mitt "hem".
Det känns inte som att jag bor här, känns inte som ett hem.
Vill ju att allt ska lösa sig helt och hållet.
Och de tycker dem säkert att det har.
Men för mig är det faktiskt inte helt bra.
Så är det bara.
Men det är väl bara i min skalle.

På lördag fyller (tyska) Sandra år.
Så vi ska försöka hitta på nåt. Fest? Mat och bio?
Vet inte än vad de blir.
Får hoppas de blir kul i alla fall :)

Funderar på att dra och shoppa på söndag igen. Nån som är på eller?

...

Har funderat mycket idag.
Jag är verkligen fascinerad över att så många klarar av att stanna kvar hela sitt au pair-år.

För det är verkligen jättesvårt.


Vissa dagar är helt klart jobbigare än andra, idag har varit en sån dag.
Tankarna har bara snurrat.
Visst, jag älskar mitt jobb.
Lachlan är ett underbart barn och vi har jättekul.
Men ibland blir det bara jobbigt.
Ibland vill jag bara hem.
Jag vill bara hem, till alla vänner, till tryggheten, till familjen...

Saknar alla så mycket. Ni anar nog inte.
Visst att ni saknar mej med... ibland.
Jag vet att ni inte har mej i tankarna hela tiden, och det är förståeligt.
Men för mej är det svårt. Det är svårt att inte tänka på Sverige och Åmål.
Kvällarna är värst. Sitter bara på mitt rum och tittar på tv.

Idag har tankarna snurrat kring att avbryta och åka hem, ärligt talat.
Jag har fått min dos av USA och har haft kul.
Kanske är nog?
Men har beslutat att det är inte nog.
Jag ska klara året ut.
Men det är jobbigt. Det kan jag inte förneka.

Tjock och uttråkad

Sitter vid tvn, med datorn i knäet.
Tjockar mej!
Choklad, cola, haribo-spagetti och tidning ^^

Igår hade jag världens migrän.
"Popped a pill" och gick och lade mig halv 10 ! HALV TIO! haha. Det var nog första gången på många många många månader ^^ haha

Jag saknar svensk mat.
Hemmalagad och god mat!
Gillar inte riktigt den amerikanska matkulturen.
Är inte alls konstigt att amerikanarna är feta!
I Bronxville finns de inte många FETA , har nog inte sett en enda sån extremfetma i BV.
Men så fort man åker till något lite större ställe, eller lite fattigare område, då kan du se såna extreeeemt feta.
Och jag är inte chockad.
I varje gatuhörn finns en snabbmatsresturang och alla jobbar typ hela tiden och är sjukt stressade!

Fan...Nu hör jag att L vaknat.. Hoppas ja får hela min rast ändå :( Tror jag inte ... fuck!

Bloggtrafik



Vill du ha mer besökare på din blogg, hemsida eller facebook?
Bli medlem här.
Det värsta är att de stämmer :P
Helt gratis får man fler besökare ^^
http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=smultronkyssar

Awesome day!

Igår var jag ju som sagt Issy med Cinthia och kollade på film :)
Var jättekul och trevligt!

Idag åkte jag och (tyska) Sandra till Bronx för att shoppa.
Och vilken shopping det blev :)
Jag var fan den enda vita i hela bronx XD hahahah!

Köpte en klänning, två leggins, handskar och en pälsjacka :)
Supernöjd!

Ska lägga in bilder så fort jag orkar ^^

Klänning: $ 14.99
Leggins: $ 10.00 st
Pälsjacka: $ 17.00
Hansdkar: $ 6.99

Helt otroligt bra :)


Har otroligt kul med Sandra jämt.
Tänk att man kan hitta (som jag tror) vänner för livet :)
Har redan planerat att ses när vi båda är hemma igen ^^

Just de!
Gjorde en "palm reading".
Helt otroligt hur spot on hon var!
ALLTING STÄMDE!
Tänker inte skriva ut allt hon sa för det är faktiskt väldigt mycket privata saker!



Videoblogg

Orkar sällan uppdatera på kvällarna då jag gör "tumbs up" vs down..
Så jaa.. blir ju dagen efter :P haha.

Så, för igår:



THUMBS UP

Att jag stannade inne igår och hade trevligt med Kristi och hennes vän:)




THUMBS DOWN


Att jag var för trött och inte drog ut ^^ haha


Videoinlägg för idag :)



2oo9 - Best year ever

Gjorde en sånt kollage förut på facebook.
Då insåg jag vilket otroligt bra år 2009 var.
Hade oerhört svårt att välja vilka bilder som representerade året.
Det blev bra till slut, men ändå så blev jag inte helt nöjd.
Kan man inte ha med varenda helg ?

Sitter och reflekterar lite över året som gått och hur otroligt mycket jag han med.
Hur mycket rikare jag blev som människa, så mycket nya vänner.
Allt var väl inte en dans på rosor, klart att det fanns några taggar.
Men över det stora hela så överväger de gyllene stunderna.
Några exempel på hur bra året var (utan speciell ordning);

  • Studenten & Balen
  • Första avskedsfesten i Juli
  • Skumparty
  • Metaltown
  • Halloween
  • Roadtripen Strömstad-Halden-Ed
  • Bengtsfors - Kanotmaraton
  • Bengtsfors - Bunkerfestivalen
  • Stockholm med Emelie
  • Kryssningen
  • Stockholms-tripen med Louise och Frida
  • Sista avskedsfesten i Nov
  • Lördagen innan jag åkte - köttbullar, film, sms 118800...
  • Alla galnar fester - Åmål, Bengtsfors, Granbacka osv.
  • Anmälde mig som Au Pair
  • Kursen för Au Pairer i New Jersey
  • Tripen in till NYC med Au Pair-academy
  • När Emelie kom hit över jul
  • Morristown med Emelie och Anna - fest
  • Krogen inne i NYC med alla svenska tjejerna
  • Fest i Bronx med Sandra & Robin osv (var iuf 2010)
  • (Har garanterat glömt en massa)

Och rent ut sagt - hela mitt au pair liv hittills :)
Visst har det varit lite upp och ner vissa dagar.
Men jag är så glad över att jag gjorde detta.
Detta är verkligen det bästa beslutet jag någonsin tagit.
Kommer forma mig som människa, till det bättre.
Hoppas detta året kommer göra mig erfarnheter rikare, ge mig fler vänner
och få mig att känna mig otroligt nöjd över mitt liv och mina vänner.
Älskar alla er som gjorde mitt år så otroligt bra, ni är stjänor i mina ögon!





Kom på att jag glömde göra Thumbs Up & Thumbs Down igår, så här kommer de.

För igår:




THUMBS UP


Starbucks med Sandra och Aiden.
Alltid lika kul, som sagt :)
Chill kväll framför tvn:)




THUMBS DOWN


Jobbade sent och var supertrött.
Fick reda på något som gjorde mig ledsen/besviken.

Starbucks

Har nyss kommit hem från Starbucks med Sandra och Aiden. Alltid lika kul!
Haha, killen som jobbar där är fan kär i henne x)  moaha, lite småkul ^^

Har inte förstått denna fascination som vissa (läs många) svenskar har över Starbucks.
Ok, vi har det inte i Sverige.
Men vi måste fan snart vara det enda i-landet som inte har det ^^ haha.
Här finns det ju en på varenda gahörn i princip.
"Ja, men du bor i New York"
Ja, det gör jag. Men även i småställen, förorterna så att säga, finns de starbucks överallt :P
Jag gillar det, men det är bara en coffeeshop ;)

98¨0+å


Och det ovan var Lachlan som ville vara med och skriva ^^ haha.


Nattligt äventyr

Igår kväll hade jag sjukt ont i huvudet så gick och lade mig vid ca kvart över 11, ganske tidigt för att vara mig ändå.
Vid halv 12-kvart i 12 kommer Ian ner och knackar på dörren.
Han ber om ursäkt för att han kommer ner så sent och stör.
Jag tar på mig glasögonen (som jag nästan aldrig använder) öppnar dörren och undrar vad som står på.
Han förklarar att Kristi har ramlat och spräckt upp ögonbrynet, han skulle hämtat henne själv men han hade precis tagit sömntabletter så han undrar om jag kan hämta henne ?

Självklart!
Jag hoppar in i bilen, knappar in adressen på gps:en, kör in till Manhattan.
Körde alltså bil inne i New York igår natt ^^ haha. Vilken upplevelse!
Hämtade upp Kristi som även hade haft några drinkar för mycket.
På vägen hem frågar hon samma saker flera ggr och är halvsovandes största delen av tiden.

Väl hemma lägger jag huvudet mot kudden för att sova... kl 2!

Kul att gå upp 06.50 sen för att jobba ;)

Är sjuuuuukt trött idag och har vart nära på att somna flera ggr ^^
Men det är bara att köra på!

FÖRHELVETE

Jag blir förbannad...
Jävlafitthelveteskuksugerfan!!!!

rent utsagt

Skulle sluta 6.30 idag, som jag brukar göra om det inte är nåt särskilt.
Så jag väntade på att kl skulle bli 6.30.
Vilket den blev... Ingen hemma...
Kl blev 7... Gav Lachlan sin kvällsmjölk...
Kl blev 7.30... Gick och lade Lachlan...

Klockan är nu 7.45...
Fortfarande inte en skymt av varken K eller I...
Inte ens ett sms eller ett telefonsamtal...

Hoppas att jag får en förklaring till detta.
INTE OK





THUMBS UP


Lissie och Tony var här idag, vilket alltid livar upp stämningen :)




THUMBS DOWN

Ehm ja... Dem är fortfarande inte hemma.
+ att jag inte kunde gå och fika med
Sandra och Aiden för att det skulle komma en
mattleverans som jag var tvungen att ta emot och skriva under!


NU kommer nån ...

PEACE OUT

Tjoho!

Har tänkt att börja med dagens "Thumbs Up" och "Thumbs Down".
De ger mej en anledning till att uppdatera bloggen varje dag ^^
Så får ni veta mer om vad jag gör om dagarna liksom :)

Tänkte jag skulla göra de för igår nu :)



THUMBS UP

Gårdagens "tumbs up" var att jag och Lachlan åkte till White Plains Galleria.
Han uppförde sig hela tiden (typ en timme), gnällde ingenting faktiskt :)
Fick även pengar igår, för att jag handlat och för igår och idag.




THUMBS DOWN

Köpte ett linne igår, såg jättefint ut + att det var på rea. GREAT!
No... Trasigt och inte lika fint på som på galgen... Jaja.
Så kan de gå ^^

Obehaglig dröm

I natt drömde jag något jag hoppas att jag aldrig drömmer igen.
Drömde att jag blev våldtagen.
Och det sjukaste är att det var av en jag känner.
Kommer inte skriva vem det var, men sjukt obehagligt var det.

Han drogade mej, med en drog (som jag sett på Criminal Minds) som gör att du inte har kontroll över kroppen men hjärnan är fullt med. Och sen våldtog han mig.
Fy fan, sökte precis upp vad de betyder;

Detta kan innebära att du övervinns av händelser, av andra människor dominerar din, eller ditt egna interna oönskade känslor. Våldtäkt i drömmen kan också visa rädsla av kön, vare noggrann förbi våldtäkt, eller från skuld om eller rädsla för kön. Förnekandet av sexualdrift hos en människa kan leda till drömmar om våldtäkt.

Hmm.. Ja du, jag vet inte .
Har inte haft sex på över 2 månader... Kanske har med det att göra ;)

hahaha xD

Nä, usch... Önskar att jag slipper såna drömmar i framtiden :(



Living the dream

I helgen var vi på fest i helgas.
Hade så jävla roligt.
Vi lärde folk svenska och snackade massa goja.
Drack lite grogar, snodde öl och rökte i trapphuset ^^

Gå in på Sandras blogg för att se video och bilder tills ja pallar ladda upp ^^
http://sandraaandersson.blogg.se


Tjoohooo, orkar inte skriva mer :P

soooorryyy

Vet att jag varit depp osv det senaste.
Men så går de när man tänker för mycket.
Tankarna bara snurrar i huvet liksom.
I vilket fall...


Houseparty imorn då:)
Med Sandra och Sandra ^^
haha, visste inte de när jag gjorde videon, men den tyska sandra ska också med :)

Den blev mycket mörkare på datorn... Hoppas ni ser nåt :P



What should you do?

What should you do when the person you love the most is the person the most far away from you?

What shouild you do when you let go of someone but you are having a hard time letting go?

What should you do when you want to see someone happy... But not that happy without you?

What should you do when the heartache is eating you up from the inside out?

What should you do when all the tears come streaming down your face?




What should you do when love isn't enough?



Allt lugnt

Nu är allting lugnt.
Jag hade missuppfattat lite förut.

Dem har tyckt att jag verkat oentusiastisk och rent av olycklig här.
Så dem bad mej fundera på om jag ville vara kvar för min egen skull.
Vi snackade ut om allting och nu, för första gången på några veckor, så känner jag mig bekväm.
Dem ville verkligen ha kvar mig och ville att jag skulle ha det bra.
Dem har tyckt att jag gjort det minsta möjliga, och knappt de.

Men det har inte handlat om jag inte velat laga mat, inte velat spendera tid med dem, inte velat leka med Lachlan efter jag slutat.
Det har handlat om att jag inte vill vara "krävande" och "begära" att dem ska handla så jag kan laga mat.
Vill inte heller var för pushig, så drar mig hellre undan lite.
Och när jag inte jobbar så vill inte jag tränga mig in på deras tid med Lachlan.
Men dem har uppfattat det som att jag inte vill spendera mer tid med honom än jag måste.

Nu har vi snackat ut om allt.
Och bestämt att jag ska laga mat en gång i veckan, för att jag faktiskt tycker det är kul.
Dem vill inte begära nåt av mig.
Men jag tycker det är kul att laga mat och baka osv.

Allt känns verkligen bra nu. Får ge de lite tid :)

Om de dyker upp nåt sånt här igen så får vi hoppas att de löser sig lika lätt som nu.


zoooo preeettyyy


Osäker framtid

Nu vet jag inte hur det blir.
Efter ett flertal samtal med olika människor är jag nästan helt inställd på att försöka få en ny familj.
För tillfället funkar det inte alls.
Varken för mig eller dem.

There's only so many tears that you can cry

Trivs egentligen, men har vart för mycket.
Trippar på tå för att inte göra någon upprörd...

Det som skrämmer mig lite är att man inte hittar en ny familj inom två veckor så måste man åka hem igen, omedelbart.
Och betala resan själv. Sug min lilltå!

Ska prata alla tre ikväll och bestämma hur det ska bli.
Men jag menar, när han säger till mig att fundera på om detta fungerar.
Så kan ju inte han tycka att det gör de ? Eller är jag helt ute och cyklar?

Kommer antagligen uppdatera ikväll och låta er veta hur det gick.
Ni kommer få veta på ett eller annat sätt i alla fall.

Älskar vännerna <3
Ni är det bästa !

Jobba, jobba, jooobbaaaa

Jaha, var ledig igår hela dagen.
Men igen är det ingen ro och ingen vila. haha.
Nä, men jobbar 18.00-00.00 typ.
Är inte så jpbbigt, men inte så kul heller att jobba kväll/natt.
Lachlan går ju och lägger sig vid 7-halv 8 .
sen finns det inte mycket att göra än att titta på tv typ.

Saknar alla er där hemma otroligt mycket.
Ni anar nog inte hur mycket jag älskar er.
Ni är luften i mina lungor.
Ni håller mig vid liv <3

Nyårsafton i Bronxville - New York

I onsdags laddade jag ner filmer, Liftarens guide till galaxen & Orphan.
Liftarens guide till galaxen har jag ju sett förut å njöt ^^
Onsdag kväll bestämde jag mig för att titta på Orphan.
Oh my god ! FREAKISH!
Pulshöjande i stort sett hela filmen, 2 timmar.
Rekommenderar den för folk som gillar lite skräckis/thriller.

Torsdag morgon vaknade jag upp runt tolv och bestämde mej för att gå till affären och köpa lite chips osv för mig själv. Eftersom jag jobbade natten i och med att Kristi och Ian skulle ut tyckte jag att jag förtjänade lite tjockiskväll.
Väl på affären träffade jag Sandra (från tyskland) och hon hade inga planer för kvällen och hon jobbade inte.
Så vi tänkte att hon kunde komma över och göra mig sällskap.
När jag kom hem frågade jag Kristi om det var OK att hon kom över.
Och det gick alldeles utmärkt.
Jag duschade å klädde på mig lite bättre kläder än mjukisbyxor.
Vid halv 6 började jag jobba och Sandra kom hit.
Vi lekte med Lachlan en stund, gav honom kvällmat och ett bad.
Vid halv 8 somnade han och jag och Sandra hyrde "Four christmases" on demand.
Åt massa chips, godis och drack en massa cola. Skrattade en massa och hade allmänt trevligt.
Redan vid 11 dök Kristi och Ian upp hemma.
Dem hade haft några för många att dricka.
Så jag och Sandra gick ner till källaren till mitt rum och kollade på "the ball drop". vilket ni kan se på filmen ;) haha.
Hade sjukt kul.
Nej, jag var inte full. Även om det verkar så, berättar saker flera ggr och är helt flumm.
Drack inte en droppe på hela kvällen så ... ^^

Hade trots mina farhågor en riktigt bra nyår :)

Å jag gör massa intern-skämt som inte ens Sandra dirket fattar x) haha


RSS 2.0