Wanna live the american dream...

Nyss haft ett samtal med en familj från New York :)
Verkar sjukt bra.
Ska flytta ut 20 minuter utanför NY.
Vill hellre ha en Aupair än en nanny, som ofta är lite äldre.
De vill ha nån som är yngre, nyss kommit ur skolan och kan lära deras son samtidigt som man har mycket mer energi och kan leka mer.
Förväntas inte städa eller tvätta, det har dom folk till ^^ haha .
ska bara städa upp efter sonen och laga mat åt honom och mig.

ÅÅÅÅHH, detta verkar vara min familj!
Ska höras på mail och sen en till telefon-intervju nästa vecka :D

Kryssning på fredag till söndag, taggad som fan!

Kommer hem söndag eftermiddag-kväll antagligen.
Saknar alla där hemma, å ni i Borås <3


Puss på er allihopa <3

Each morning I get up I die a little...

Vill lita på dej...
Men det är svårt.
Vill tro att det finns bra människor, att folk faktiskt bryr sig... att det går att tycka om mig.

Att det går att tycka om mig...

Är rädd för att det ska gå som det alltid går. Men hoppas!


Vart inne i stan idag. Träffade Majkie för första gången på ett år igen. Mys :)
Tog en Cider innan han, Erik och Angelica skulle på derbyt :)

Sen har jag och Emelie nattat hästar och kikat på tv :)

Funderar på att lägga mej och försöka sova.. men först toa ^^ haha .

Intervju med min sjätte familj på onsdag. Bor i New York och har en 14 månaders son :)
Hoppas detta blir rätt :)


Utgång i Stockholm

Igår åkte jag till Stockholm till Emelie. Glömde dessvärre mina stövlar hemma :( Fick ju tvinga mej själv till att köpa nya.. Blää.. ;)

Utgång igår kväll också, jäkligt skoj. Mycket alkohol, mycket nytt folk och mycket skratt <3

Fick fnatt på pendeln också :P haha , mycket underhållande kan jag tänka mej ^^
Men Emelie får verkligen inte lägga ut den filmen , haha . Då kommer ja få så mycket skit .

Kryssning till helgen , ska bli fett nice ;)

Saknar er där hemma redan :( <3


Ciao
/Linnea

If a guy acts like he doesn't give a shit... He doesn't give a shit!

Har de senaste dagarna (med hjälp av en film) funderat lite.
Varför vi tjejer envisas med att falla för "the badboys".
Det börjar ju redan på dagis, förskolan eller på lekplatsen, den lilla killen som vi tyckte var söt. Han var ju så elak, drog i håret, kallade en för dumma saker och knuffades osv. Varför? "Han tycker om dej, det är därför han är elak".
Inte konstigt att vi 10-15 år senare tror att det är okej att killar får behandla oss som skit.

"Han tycker ju om mig för mycket..."

Nej, det gör han inte!

Inte kille som tycker om dig, visar det.
Vill han "dejta" dig, ser han till att det sker.
Varför tror vi egentligen fortfarande på dessa nonsen att killar beteer sig som svin om de tycker om oss.
Idioti!

Hitta en kille som benhandlar dig bra.
Hitta en kille som ringer tillbaka.



Hitta killen som kallar dig vacker istället för het,
som ringer tillbaka om du lägger på luren,
killen som håller sig vaken bara för att kunna se på dig när du sover.
Vänta på killen som kysser dig i pannan,
killen som vill visa dig för hela världen även om du har luffiga kläder på dig.
Killen som håller dig i handen framför hans vänner,
han som alltid påminner dig om hur mycket han bryr sig och hur lycklig han är för att han har dig.

Dagen efter

Just nu sitter jag och käkar lite godis, dricker cola och kollar på Idol. Good shit!

Gårdagen var helt ok. Blandade känslor.
Började riktigt bra , trevligt folk och go dricka hemma hos Tony och Matte.
Emelie drack för mycket hamnade i buskarna å spydde. Efter de piggnade hon till och vi drog ner mot stan.
Det var här de gick åt helvete.
En som vi suttit och snackat med på festen alldeles nyligen var nedslagen och fick åka i väg med ambulans.
Sen skulle helt plötsligt alla slåss.
Kaos.

Jag och Emelie drog till HC en sväng träffade älskings-Frida och bäste-Nina <3
Sen drog vi till stan för att kolla vart vårt folk tog vägen.
träffade Tony och lite annat folk.

Sen kom Sasa som en räddande ängel och körde hem oss.
FUCK, kallt som fan ju!

Åker inte upp till Sthlm förän på fredag, så vill ni träffas så får ni höra av er :)


Hemma

Kom hem till Åmål runt tio ikväll, inte 12 i alla fall :P haha .
Rätt gött. Kollat på tv med Lojs och tjötat massa skit.
Sen la jag mig i sängen för att slappa. facebook ^^ haha .
Aja, imorn ska vi ner till stan å fixa med överföringen till kryssningen *wooohooo*
Ska försöka träffa Malin också :) Å lilla söta Adam, inte träffat honom än ju.

Imorn kväll bär det av till Årjäng för att festa på mâten. Karuseller , YIPPIE :D
På lördag blir det fest hos Tony och Matte, kommer bli trångt som fan . Haha
Sen blir det Hc för hela bunten. Hoppas på en lyckad kväll :)

Hör av er om ni vill ses i helgen gott folk :) <3


Ciao
/Linnea

På väg hem!


Boom Boom Pow

Ligger och kollar på Heroes, älskar den serien!





Mycket tankar som snurrar.
Säger inget annat än sanningen till dig, är verkligen glad för din skull!
Men samtidiggt har jag en konstig känsla djupt inne, som gör mig ledsen.
Vet inte riktigt vad det är jag känner.
Ångest att jag inte ansträngde mig mer...
Ångest över att inte duga...

En känsla rotad så djupt inne att jag måste sitta och känna efter vad det är.
Det verkar ju inte normalt.

Ibland känner jag att jag borde gå till en psykolog.
Nej, jag är inte s´psykiskt sjuk.
Känner bara att jag har så mycket som borde redas ut.
Så mycket gammalt som jag bara knuffade undan i tankarna, försökte att aldrig mer tänka på de.
Innan jag ens klarade ut dessa tankarna så la jag dem bara åt sidan.
Men samtidigt kan jag inte gå till en psykolog, skulle inte se bra ut i ansökan till usa.

Vill bara skrika ut hur mycket jag tycker om dig, för det gör jag verkligen.



Ska hem till helgen i alla fall.
Emelie fick en tjej att ta eftermiddagen på torsdag så vi kan åka tidigare och slippa komma hem så himla sent.
Tacksamt!

I helgen blir det Årjäng. Typ bestämt fredagen, men nu börjar jag och Emelie fundera på om det kanske är roligare på lördagen. Nån som vet?

CIAO
/Linnea

Snart sova

Kollat på Roast på Berns, fett kul!

Mycket snack igår och idag.
Glad för din skull <3
Men det kommer nog inte lösas lika lätt för oss, bara att inse.
Det funkar inte. Går inte ens disskutera med honom ju.
Inte i normal samtalston i alla fall.

If I never see you again, it's too soon!


Natti! <3

Skaffat ny blogg då :)

Bytt från bloggsida till webblogg.se .
Hoppas detta fungerar bättre.

Jag å Emelie har varit duktiga och städat idag . Stor skillnad ^^

Ska in å köpa cola sen, gott!


Blir så trött, du kommer inte ha några vänner kvar.
Det är ditt eget fel och eget val.
Din förlust, honey!




Gammal bild ^^

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0